Wednesday, May 3, 2017

SEWA POKET WIFI MURAH DENGAN SAMURAI WIFI


poket wifi murah

Korang biasa dengar Pocket Wifi dak..? siapa kaki travel mesti biasa dengar atau guna.

Zaman sekarang ini Internet sangat penting woo.., terutamanya blogger macam aku ni yang aktif dengan media sosial seperti Facebook, Instagram dan juga twitter..

Poket Wifi ni dia satu benda seketul yang boleh letak dalam poket korang..., sebab tu dia dipanggil poket wifi hahahaah..,  fungsi dia adalah sebagai moderm yang boleh memberikan korang wifi supaya henpon, ipad ataupun laptop kita boleh "connect" internet sepanjang masa di oversea... paham dak...?

Jadi masa nak pergi Perth, Australia ...aku teringat dengan rakan travel blog aku iaitu Faizal Fredley yang aktif travel ada share pasal POKET WIFI dari SAMURAI WIFI.

Thanks la si gemuk Faizal Fredley rekemen aku SAMURAI WIFI., so takda la aku risau macam mana nak online di Perth hehe..

*********************************

Samurai Wifi sudah menjangkau lebih kurang 110 negara seperti Jepun,Korea,Europe, Usa dan banyak lagi... korang boleh wusha list harga di web dorang

Bawah ni aku share sikit beberapa negara dan harga dia... , kalau korang pergi ke Japan ataupun Korea paling best sebab internet dia unlimited..!!!!


harga murah poket wifi



**********************************************

Kenapa tak beli sim negara yang kita travel..?

Ok rakan rombongan aku yang pergi Perth sekali dengan aku ada beli sim disana.., kos simkad dan untuk aktif internet ialah kurang lebih 12 AUD.., dah beli sim kena register lagi dan leceh kena tukar sim lagi...

Kalau dari segi kos pulak korang kira la 
 12AUD x 3.35 = RM40.. dan korang hanya boleh guna untuk 1gb sahaja, korang ingat 1gb untuk 5hari cukup..?? kalau travel takda upload gambar dan video baik takyah beli internet yer dak..? hehe

Harga poket wifi untuk ke Australia rm28 sehari untuk 1gb...so sangat munasabah..hehe

**********************************************

samurai wifi sewa


Perlu juga diingat poket wifi ni bukan "HANTU" ok..., jangan korang mengharapkan sepanjang perjalanan korang tu internet sentiasa ada... SAMURAI WIFI dia menggunakan optus telco provider dari negera yang korang pergi...,, kalau line internet dikawasan korang pergi tu memang takda rangkaian internet, so poket wifi samurai kita pun akan tiada internet...paham..?

Selain itu tips yang aku boleh share ialah pastikan Auto Download dan Auto Update di phone korang di turn off..!!! untuk menjimatkan penggunaan data ok..

cara sewa poket wifi

Inilah rupa bentul comel Poket Wifi dari Samurai Wifi...,  bateri dia pun tahan lama..., so korang tak perlu risau bila online lama-lama..dalam beg dorang pun ada sediakan kabel untuk cas bateri 

Selain itu kelebihan poket wifi ini korang boleh share dengan user lain..., kalau korang pergi berdua boleh share wifi dengan kawan kau..., kalau beli sim kena dua-dua beli sim yer dak..? tak silap aku poket wifi ini boleh share sehingga 5 user..!!! so boleh bayang jimat dan mudah kan kan kan..?

**********************************************

Sepanjang aku ke Perth takda masalah dengan samurai poket wifi..., tetapi rakan rombongan yang sekali dengan aku kebetulan ada masalah.., jadi korang tak perlu risau sebab team dorang akan stanby 24jam untuk membantu korang atasi masalah..

Korang boleh direct wassap dorang pada no yang diberi..., masa korang register atau amik poket wifi.., staf dorang akan terangkan secara detail...

Bawah ni aku share beberapa skrin shoot perbualan wassap kawan aku dengan orang Samurai Wifi


Jadi bab servis korang tak perlu risau ok..., dorang akan beri kerja sama yang terbaik...!! korang yang nak cuba sewa poket wifi boleh klik link bawah ini


Lepas masuk link atas tu..., korang just perlu "klik" BOOK NOW , dan isi borang simple dan buat bayaran...serius mudah



Order klik link bawah




poket wifi murah, harga poket wifi malaysia , pocket wifi samurai, harga pocket wifi murah, 

4 Orang Memberi Komen & Pendapat

mudah untuk yang nak travel sewa je mini pocket wifi nih

Nice entry. Paham dah. Bab kiraan mmg kna suruh ujang. Hahaha.. jwpn sgt logik..


EmoticonEmoticon