Saturday, April 8, 2017

JOM SIHAT DAN AKTIF DENGAN VIP KAD WATSONS TERBARU | #GETACTIVE


Salam...,

Zaman sekarang ini sakit tidak mengenal usia yer dak..? apatah lagi kita yang duduk di Malaysia ini faktor utama ramai orang tak sihat ialah pemakanan kita..., jadi salah satu faktor untuk kita menjaga kesihatan dalaman dan luaran ialah kena selalu aktif kan kan kan..? wei angguk laa hehe


Jadi sempena hari pelancaran VIP KAD WATSONS yang terbaru ini..., aku sempat join aktiviti sihat dan aktif yang Watsons anjurkan hehe... Watsons tau rakyat Malaysia ni ramai tak sihat..so memang bagus program kesedaran ini diadakan ..hehe....*cakap untuk diri sendiri


Sebelum aku kongsi apa yang best dengan KAD VIP TERBARU WATSON.., aku nak share dengan korang aktiviti dan ilmu yang aku dapat pada hari pelancaran itu

Pertama sekali sebelum aku join aktiviti dan game..., aku cek kesihatan aku di booth yang sediakan..,dukacitanya result yang aku dapat bila cek ialah sangat-sangat teruk..!!!!!!!!!!!!!!!!! grrrrrrrr


Korang tengok gambar atas tu keputusan tekanan darah aku..!!! 140/105 woi...!!!! tak guna muka hensem tapi kesihatan out..!!! sadis sedih dan cuak semua perasaan tu ada bila mana dapat tahu keputusan tekanan darah aku teruk..!

Dari keputusan ni.., brader farmasi tu cadangkan aku supaya kurangkan makanan bergaram, banyakkan bersenam atau bersukan..., dan jangan terlalu push juga untuk bersukan sebab keputusan bawah aku 105 pun agak tinggi dan berbahaya untuk bersukan terlalu aktif...., itu apa yang brader farmasi tu pesan dekat aku la..so kalau dia tipu aku..aku tipu korang gak la hahahahaah

*****************************

Ok dah menggelabah dengan kesihatan yang tak berapa nak cantik ini.., aku pun aktif dan sibukkan la diri dengan beberapa aktiviti antaranya

Cycle & Getactive
Sihat

Layan gak main kayuh basikal ni..., kau perlu kayuh untuk dapatkan jus fresh sebab dengan kayuhan kita tu yang menggerakkan blander tu hehe.. pandai betul dia bermotivasikan kita untuk laju kayu yer dak..?Lagi best jus tu dorang tak letak gula..betul-betul untuk kesihatan..,

Untuk perasmian kampen #getactive, Watsons ada menjemput duta mereka iaitu Ann Osman, Malaysia's first female professional MMA fighter, Lena Lim, actress and cyclist, Kit Mah, fitness influencer dan Mark O'dea, model and sports commentator.

Dalam pada itu ada juga game antara team yang dorang dah sediakan awal-awal pendaftaran..., aku yang memang nak aktif join la juga untuk kekal sihat la kan !! hahaha.. setiap team akan diketuai oleh duta #getactive..So aku satu team dengan Lenna Lim.....!!!


Aku join dengan Lenna Lim untuk buat squat selama satu mini bersama..sebelum buat squat kita dengar dulu penerangan ringkas cara nak buat squat..!


Penat-penat aku buat squat dengan lenna lim.., brader yang tolong amikkan gambar ni tak pro betul la..ada ke tak nampak muka lenna lim.., dia pergi amik view muka aku yang hampeh hahahahaha

So tanpa untuk mengecewakan diri aku..aku nak gak bergambar sebelah bersama lenna lim hehe


Kenapa aku nak bergamba dengan lenna lim...? sebab dia comel dowwww..!! hahahahahahah., dan kenapa aku posing dengan beg diperut..??? korang jawap la sendiri ok hihi

Sebenarnya banyak lagi aktiviti best yang watsons sediakan pada hari tu..., tapi kesian pulak korang baca aku bebel benda tak penting.., sebab benda yang aku nak kongsi sebenar ialah VIP KAD WATSONS YANG BARU

**************************************


Kalau korang daftar Watsons VIP Card ni, korang akan diberikan RM300 worth of Watsons vouchers, menerima 500 VIP Points selepas pengaktifan dan RM5,000 vouchers untuk health club, dining, travel, beauty lifestyle reward...best best..

Kelebihan Watsons VIP Card
-Keahlian seumur hidup
-Tawaran hebat lebih 1000 #watsonsrewards di merhcant terpilih
-Dapat 1 mata setiap RM1
-Bayar guna mata, 200 mata bersamaan dengan RM1
-2x mata untuk semua produk Watsons Brand
-5x mata berbelanja pada bulan kelahiran
-5x mata bila bayar guna Kad VIP Watsons
-Diskaun Ekslusif untuk produk kesihatan


getactive

Kalau korang nak join aktiviti sihat macam yang aku join tu ..., Watsons akan mengadakan program gaya hidup sihat dengan #GETACTIVE bersama dengan duta mereka khas untuk pelanggan Watsons VIP Kad.. korang boleh la join ikut kesesuaian tarikh

-Berbasikal bersama Lenna Lim pada 6 may 2017,
-Boot Camp dengan Kit Mah pada 1 Julai 2017,
-Kelas seni mempertahankan diri dengan Ann Osman pada 26 Ogos 2017 dan
-Futsal bersama Mark O'dea pada 30 September 2017

Sign Up Watsons VIP Card Sekarang..!!
Korang boleh sign up terus di mana-mana lebih 1000 cawangan Watsons di Malaysia..senang je wei..., korang pergi kaunter dan bayar RM20 sahaja dan dapat la VIP KAD korang selepas register online

Untuk detail korang boleh wusha sini http://www.watsons.com.my/get-active


p/s : majulah kesihatan untuk diri sendiri hehe

3 Orang Memberi Komen & Pendapat

jom jang join yg program berbasikal tu... bulan depan jer...

Ko berat perot kot jang. Sebab tu result tak cantik hahahaa. Wey.. Kad ahli tu kalo dah pernah ada, boleh renew ke ? Atau point lama diambil kira?


EmoticonEmoticon