Monday, July 15, 2013

Burger Al-Lazat terbaik Di Abang Burn




Salam..,

Kepada sesiapa yang boroi seperti gua mesti pernah makan burger yer dak..?? dan tak boroi pun mesti pernah makan burger kan kan kan..?? oi..!!! jawap la...hihi.., kalau sesiapa tak pernah makan burger meh sini jumpa gua belanja..!

Ahhh lantak korang la pernah makan burger ker tak..., ekceli gua nak story sikit mengenai satu nama yang makin meningkat naik iaitu Burger Bakar Abang Burn (BBAB).


Seperti sebelum ini gua pernah cerita pasal Burger Abang Burn dan juga Meatball Burger Bakar Abang Burn.., secara tak langsung Abang Burn ada baca blog gua dan dia kata gua hensem jadi dia menjemput gua ke Majlis Sidang Media  Pelancaran Burger Al-Lazat ....wow menu baru lagi dari Abang Burn..!!

*************************

Nama burger baru ini ialah Al- Lazat... lazat sangat ker..???? hihi

Seawal jam 8.23 malam gua sampai ke lokasi.., gua datang dengan Yana dan Zack Zukhairi.., sesampai je tengok dah agak ramai orang yang datang.., apa pun kene register kedatangan dulu hihi



Majlis ini agak formal tapi sempoi.., awal majlis banyak la kata-kata aluan dari orang kuat abang burn..banyak yang dibebelkan..pok pek pok pek pok pek...

Tapi gua dapat beberapa point penting dengan apa yang dikongsikan oleh dorang antaranya ialah semperna bulan puasa ini abang burn Abg Burn akan membuka sebuah cawangan di Lembah Klang yang beroperasi 
semata- mata untuk tujuan infaq di mana kesemua keuntungan bulanan adalah untuk anak yatim dan fakir miskin . Target Abang Burn ialah sekurang - kurangnya RM 20, 000 sebulan terutamanya kepada rumah anak yatim dan fakir miskin yang tidak mampu mendapat bantuan 'mainstream' . 

Apa yang gua respek lagi Abang Burn bercadang untuk melaksanakan aktiviti ini setiap tahun sebagai tradisi !!!




Selepas habis pokpek pokpek bermula la sesi pelancaran Burger Al-Lazat tadaaaaaaa...!!!!!!!!! 



Haaaa sebenarnya gua tak sabar tunggu dorang habis pokpek pokpek sebab perut dah lapar...hahahaahaha, nak gak tau apa yang sedap sangat sampai nama Burger Al-Lazat.....!!!

Jap kita kasi wusha lebih dekat gambar Burger Al-lazat..!


Burger Al-Lazat 5 tingkat
(kredit Yana Yassin)


Tuuuuu dia.....tengok gambar serba sedikit telah menerangkan betapa rasa sedapnya..., tetapi gua tanak la tengok jer..!! gila apa datang jauh-jauh tengok jer..hahahaah

Menurut ceritanya abang burn dapat nama Burger Al-Lazat dari perkataan Arab.,lazat dalam perkataan arab ialah lazis..tapi kalau letak nama burger lazis macam pelik pulak..so kreatifkan untuk menjadi nama lebih komersial terhasil la idea namanya Burger Al-Lazat...haaa gitu la ceritanya...kalau dorang tipu gua...maksudnya gua tipu lu orang gak...hahahaha

Tapi lazat ke seperti namanya..???? jap lagi kita cerita...

Burger Al-Lazat ni dari pengamatan gua bukan burger biasa-biasa wei..., sebab sebenarnya ia adalah ayam percik tapi dah identiti Abang Burn ini ialah Burger Bakar..., jadi dorang pegi bakar la ayam percik ini so terjadilah burger ayam percik bakar abang burn...atau lebih hensem lagi namanya ialah Burger Al-Lazat.. haa paham dak..?? ('',)

Majlis ini bukan gua seorang jer yang dijemput.., tetapi ramai lagi blogger-blogger lain dan media tempatan yang turut hadir sama...meriah gak habaq ang..


*************************************

Fatin Liyana...,  Fatin Suhana..., Yuyu Zulaikha dan Cik Epal 


Jamar dan Puan Isteri


Name Roslan dan Encik Suami 


Faris(staf abang burn), Gua, Zack Zukhairi dan Mejah


Yana,  Wawa dan Ros


*************************************


Berbalik kepada Al - Lazat...!!!!!




Korang nampak macam mana terhasilnya burger Al-Lazat ni...?? baca dia pun dah layan macam mana ayam diperap dengan sos percik...lepas itu dibakar..gabung pulak dengan sos putih arab letak lagi salad segar..!!! arggghhh!!!!!!!



Gila apa siapa datang tak makan burger Al-lazat.., gua seperti biasa dengan muka tak malu terus sambar burger yang telah disediakan..buat apa nak malu yer dak..?? hahaha

Untung gila rasa dapat makan buger al-lazat malam tu... antara yang terawal merasa burger yang memang super duper best.!!!!


Sambil tu meh wusha video pembakar semangat untuk korang merasa Burger Al-Lazat..!!!!




Jom Beli Sambil Beramal di Burger Baru Bakar Abang Burn Sempena Bulan Puasa..!!



Untuk kesemua lokasi Abang Burn ni korang boleh check kat link : 

 Dan untuk keterangan lanjut jom singgah ke page Facebook Burger Abang Burn : https://www.facebook.com/abangburn 

Sekian...Peace (~_^)v



13 Orang Memberi Komen & Pendapat

waaalllaaahhhh.....leleh arr

aduihh..jenuh mengidam la ibu mengandung ni..

ok..lambat lagi nak buka puasa.ggrrr...

walaweh...serius nmpk sangattt lazaaatttt..yummeh

Nak kena pergi terjah one day ni....

lagi 3 jam nak berbuka tapi terlihat pic ni..terliurrrrr

Demmm....gambar aku takde dalam citer nie.... hahahahaha

time pose cenggini tengok apa pun jadi sedap.. ;)

beger bakar abg burn ni mmg hebat..
kt kuantan diorg baru buka cawangan..
x g merasa lg.

Fulamak... sedapnya nampak
Kena try nie


EmoticonEmoticon