Wednesday, May 23, 2012

Media Berlagak Bagus dan Pandang Rendah Blogger.!!

Baru-baru ni gua hadis majlis Pra Tonton Filem Aku Ada, Kau Ada lakonan Yana Samsudin dan Sam.., Majlis itu dihadiri oleh Artis, Media , Blogger dan juga Fans pelakon Filem itu.



Gua ajak adik gua teman bersama gua dan dia juga merupakan seorang blogger.., Tiket yang gua dapat under Blogger/Media..



Tempat duduk dalam panggung adalah free setting.., cuma dipecahkan kepada VIP, Artis, Media .. jadi siapa sampai awal dapatlah duduk ditempat yang mana korang nak yer dak..??

Gua duduk dibahagian tepi bersama rakan blogger lain manakala adik gua duduk dibahagian tengah panggung dan agak selesa kerana dia masuk awal.

Bila wayang dah start gua pun tengok la filem itu sampai habis sebelah gua Yana Samsudin..hahaha


*******************

Bila habis wayang adik gua mengadu dekat gua yang dia kata ada Media ni anoyying gila.., lepas tu berlagak pulak.., 

"mana kau tau dia orang media" tanya gua

"dorang bertiga ada pegang kamera" jawap adik gua ringkas.

*******************

Bawah ini adalah dialog yang digunakan media daripada apa yang adik gua cerita di blognya 

Dialong si Media..

Media 1 : Wei kenapa tiba2 orang media boleh jadi ramai..Pelik "sambil buat muka kerek"
Media 2 : Alar campur dengan budak2 blogger,budak blogger dah kebas semua seat..
Media 3 : Kalau campur macam nie, takder semangat aku nak tonton... "jum balilk lah wei"

Apabila start filem Aku Ada, Kau Ada

Media 1 : Ish cerita apa nie.. tak best pun
Media 2 : Sedih nyer cerita nie... tak best langsung,
Media 3 : Hahahaha.. tak kelakar pun... buat malu jerk...

- cerita lanjut di blog yien9897 <--


 * KALAU DALAM WAYANG KAU NAK BEBEL2 DAN KEPALA OTAK DAH NEGETIF ITU MENGGANGGU PENONTON LAIN TAU DAK..??

* Tapi bila depan-depan pelakon muka penuh hipokrit puji berganda..derm..!!


**************** 

Kepada media yang terlibat dan ada perangai macam ini gua rasa tak tau nak cakap apa..., patutnya pihak media lagi bersikap pro takda perangai macam ini. Dan gua pasti Media yang ada sikap macam ini baru nak hidup dalam dunia wartawan..,

Gua tengok Media lain ok jer takda nak berlagak sangat macam krew Melodi, RTM dll..,gua tengok dorang sempoi jer tak berlagak langsung..,

Gua tak pasti perangai media berlagak dan sombong ini dari mana..kalau tau memang gua sebut jer..hahahaha


Sekian...Peace (~_^)v


p/s :  Kepada blogger juga jangan perasan diri itu macam orang media..hee

26 Orang Memberi Komen & Pendapat

bajet hebat sbb kunun diorg promote retis sampai berjaya kot ..tatau blogger gossip pun kasi up jugak retis ngan filem diorg ....

Tp kite lg pantas ceriya dr mereka


dnia hjung jri le katekan

bagitahu jer media dari mana...diaorang mmg blagak konon pegang lesen besar.....mood sakit ati nga org nedia TV3.... called nk tnya umah sewa tp blagak yang amat!!!!

Nurul pun kena perkara yg sama masa tgk AAKA ni.. Kita dok tgk wayang kat depan dia dok komen pok pek pok pek kat belakang.. benci betul...

memang susah nak bekerja dgn media..memang kerek..biarpun ajak dtg event bukan artis...

krew media lain ok jer..budak2 melodi sporting jer

bia aku teke..media majalah manggis?

assalamualaikum ujang...ada juga pihak media yg buat perangai mcm tu kan...apalah salahnya blogger pun join sama boleh membantu satu sama lain kan...:)

MEDIA PUN KEKADANG CARI NEWS KAT BLOG.... KESIAN DIORG NI TATAU APA ITU SANTUN...

hurmm manusia jenis macam ni pun ade jugak...

Macam2 hal..

Apapun Yana Samsudin tetap dihati :)

my dad pnh gtau media2 skunk terutame swasta kerek2. Blagak mcm die besar sgt. Lg2 bile dpt msk Istana. But den last2 kne banned msk Istane sbb xtau jg adab. Plg ketare acare rasmi pki jeans msk Istana. I think blogger lebey bgs dr sstgh wartawan. kdg2 2 ciplak lak cite n gmbr2 blogger2... hampeh...

aku rasa media tu panas hati ngn lu bro..hahah

hakikatnya 2-2 saling memerlukan...

tak perlu ada cakap² camtu sepatotnya.... (",)

maybe sbb dorg ingt artis nk cri dorg.. skrg ni artis cri blogger, okkey.. ;)

seharusnya tidak boleh macam ni ..

http://www.spudinpunya.com/2012/05/media-pandang-rendah-bloggers.html

ish ish tak patut tak patut dorang kata geng blogger kita ni mcm tu -.- takpa ada ubi ada batas tu nanti. hee~

Mereka-mereka ini yg bakal menjahanamkan Filem Melayu. Komen reti nak mengentam jer, nak memberi komen utk memperbaiki filem takde. Nantilah kalo ada Event Tuttttt..aku ajak ko dengar dari mulut penerbit filem melayu sendiri senario segelintir kewartawan malaysia

pasti ada yang lebih bagus dari kita, so jgn berlagak

bg diorg blogger ni just suke buat cerita yg xbtol je..sbb tu diorg benci blogger kot! dan lg 1 biasanya cerita dr blogger lebih laju dr diorg ..tu yg jeles kot! tp lantaklah, asalkn dunia blogger kita ni meriah...

ah org2 yg media nih sesetengah nih poyo giller ,bajet die engat die VVVVIPP lah .. hurhh =='

sebab blogger la ni dah lagi glemer dari depa.. tu pasal yg panas hati.


EmoticonEmoticon