Monday, May 28, 2012

Apa Fungsi Alexa Rank ?



Gua rasa majoriti blogger tau apa itu Alexa yer dak..?? dan ramai blogger impikan blog mereka berada pada kedudukan yang terbaik.., Rank Alexa yang gua maksudkan ialah macam gambar bawah ni.



Ha...itu merupakan contoh Rank Alexa blog gua yang terbaik suatu ketika dulu..,sekarang dah jahanam..hahahaha

Kalau nak tahu APA ITU ALEXA RANK baca bawah ni


Alexa merupakan tempat pemberi ranking terhadap suatu weblog. Alexa sangat biasa digunakan bagi kalangan blogger manapun untuk melihat ranking blog mereka. Ada dua rank yang akan dapat dilihat di Alexa Rank iaitu diperingkat Dunia dan juga diperingkat Malaysia.

Secara teori alexa memberikan ranking terhadap suatu weblog berdasarkan pengunjung ataupun trafik dari weblog tersebut, semakin sibuk trafik weblog tersebut maka semakin baiklah reputasinya rank alexanya. Tapi ada juga beberapa faktor lain.

Dari apa yang yang gua baca dan perhatikan selain faktor trafik salah satu faktor untuk mendapat rank alexa yang terbaik ialah memasang toolbar alexa pada blog korang..., dengan meletakkan toolbar alexa akan lebih mudah untuk memantau blog anda atau ada memantau rank alexa anda..('',) kira macam kalau korang serius nak rank terbaik dorang pun serius akan upkan rank la...haaa camtu..hehe

Tapi ingat yer.., kalau trafik tinggi mana pun tidak menjamin sesuatu blog mendapat rank alexa yang terbaik.., banyak faktornya lagi yang akan gua cerita lain hari..hee

Kepada blogger yang kata tak kisah pun dengan rank blog meraka itu terpulang hak masing-masing yer dak..? tetapi kebiasaan yang berfikiran macam itu kerana korang tak pernah dapat rank yang baik dan juga buat blog suka-suka.., tapi apa salahnya dah alang-alang ada blog mestilah nak yang terbaik kan..hehe

Untuk melihat rank alexa blog anda sila ke ALEXA<--- masukkan url blog anda

Untuk meletakkan toolbar rank alexa blog anda, amik kod di ALEXA dan cari TAB toolbar disebelah TAB dashboard

**************

Sekian...Peace (~_^)v


p/s : kalau rank alexa best pengiklan luar pun bayar kita dengan harga yang best..

tags: maksud rank alexa, fungsi alexa rank, cara naikkan rank alexa, kenapa perlu rank alexa, apa itu rank alexa

9 Orang Memberi Komen & Pendapat

alexa rank ko ngan aku sape yang power?kah3

Tak pernah ambik tahu pun hal ni.. hehehehe ;)

pnah dengar, tapi tak beberapa nk paham.. hehe

menarik! banyak dah dengar pasal alexa rank ni..entah kenapa belum terbuka hati nak pasang toolnya kat blog..felik sungguh..

power2.. alexa rank aku kat dunia tak pernah cecah lagi bawah ratus ribu.. -__-

ranking alexa tu penting, salah satu faktor penjenamaan blog.

terima kasih tunjuk ajarnya,, saya nak try alexa rank,, supaya kunjungan rame di blog saya...

Keеp on working, grеat jοb!

Stop by mу website :: General: Travel


EmoticonEmoticon