Thursday, April 12, 2012

Kisah Saya Dan Mak Saya

Nak nak story pasal mak gua.,(recycle)

Mak gua merupakan seorang mak yang penuh dengan teguran membina.., gua merupakan anak kedua dari empat adik beradik. Lebih sukacitanya gua nak bagitahu ialah gua merupakan anak paling disayangi di dalam keluarga.(blog gua cerita mesti la nak up yer dak..?)

Yang comel berbaju pink itu ialah gua..yer gua pakai pink..


Sejak gua dah kawin ini, agak jarang sekali bersua muka bersama mak kesayangan gua., tapi paling idak pun seminggu sekali gua akan datang jumpa mak kesayangan gua..,yer gua memang anak mak sebab itu ramai perempuan gilakan gua..hahaha

Sambung cerita.Baru-baru ini gua singgah jumpa mak gua dirumahnya.


**************

Lokasi : ruang tamu rumah mak
Waktu : Dekat-dekat Isyak

Sedang gua lepak sambil tengok tv3  , tiba-tiba gua di kejutkan soalan cepumas oleh mak gua

"angah.., umur kau dah berapa yer..??" tanya mak gua selamba sambil mulutnya mengunyah coklat cabury yang di beli oleh adik gua

"erm.. dah 25 mak..,tapi muka babyface lagi kan mak..hehe " jawap gua dengan penuh sopan dan comel

sambil pandang ke arah gua mak gua berkata " dah 25 tahun anak mak kan..,mak nak tanya satu soalan boleh..? "

" takkan la apar nak jawap tak boleh mak..hahaha."  gua jawap sambil meneruskan menonton tv3.


*pelepuk...!!! sebijik bantal terbang hinggap di kepala gua..


" kau dah sembahyang magrib belum..!!!??, isyak dah nak masuk waktu ni..bla bla bla bla..!!!" 
bebel mak gua sambil diperhatikan oleh adik2 gua.

Gua yang memang agak bengap terus bangun meninggalkan mak gua membebel dan pergi solat..


Moral Of The Story

- Tengok tv masa mangrib tu jangan tinggal solat wei...!!
- Tak elok tangguhkan solat..


" Cerita rekaan semata-mata, mak gua tak ganas macam tu.hihi"

Dah baca abis..???
kalau dah sila tekan "Ctrl A"

Sekian..Peace (~_^)v


p/s : saya sayang mak saya.., anda bagaimana..??

27 Orang Memberi Komen & Pendapat

Good job makcik! lain kali baling tong gas plak haha.

Olo olo olo.....comeyy jee makcik, bila buat macam tu kat Ujang...

hahaha.. pandai makcik .. masih tegur wlaupun anak dah besar..

bila baca ni rasa cam baca komik gilo gilo plak ...hahahahaha

ko ceduk ek....

Nurul syg sgt2 kat Ma nurul..

Dah besar pun kena bebel lagi.. hehehe ;)

sengal giler babun la kau azpar! -..-

hahaha...sapa tak sayang mak weh..

garang nye mak. sape lahh ta sayang mak kan. :)

hahahaha.....good job mak cik....lepas nih mak cik baling je tv tu....

hahaha .. intro sblm soalan kemain serius .. caiyokk makk .. :p

khayal tgok tv. tu diaaa laa.
tp xkn baling bantal je kot..
kasi berat skit lg.. hehe

mak nak yang terbaik untuk anaknya ;D

seb bek bantal je^^

seb bek bantal je^^

nasib baik kena baling dgn bantal... kalau kena balik dgn pisau ataupun dgn lesung batu, mahu ke sepital lah jawabnya...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/09/kenalilah-bapa-anda.html

Nsib baik xde rotan.. oh ank mk


EmoticonEmoticon