Monday, April 23, 2012

Kenangan DIGIMON 1997

Siapa yang lahir tahun 80an atau awal 90 mesti kenal apa itu DIGIMON yer dak..?? ke tak kenal..?? derm..!!

Untuk sesiapa yang tak ingat apa itu DIGIMON ni gua tunjuk contoh gambar DIGIMON..



Haaaaa...ingat dah...hehe, zaman gua sekolah rendah dulu menatang ni la paling popular.., tak macam zaman sekarang budak-budak pergi sekolah main PSP jer..tak kenal menatang Digimon ni yer dak..?

Digimon ni memang dah macam binatang peliharaan dah.., dalam pada masa yang sama dia akan menjadi rakan karib kita..hehe, siap boleh berak wo...!!!!!


 Siapa ada digimon ni bila datang sekolah jer mesti cari kawan2 untuk lawan..Yeeehaaaaaa



Binatang peliharaan gua dulu bernama METAL GREYMOON ('',) tengok bawah ni..



Punya tinggi pengaruh digimon ni kawan gua dulu sanggup curik duit mak dia untuk beli digimon..hahahaha., ada kawan gua tu bila besday jer mintak mak bapak hadiah beli digimon ni.

Gua dulu ada Digimon lagi sempoi, gua curik Digimon kawan gua...('',) sori ek kawanku..diriku tak mampu beli dulu jadi ku curik Digimon milikmu.., lama-lama kantoi curik member gua punya..dia baik hati dia sedekah jer..('',) untuk kawan dengan anak orang kaya ni..hahahah

Mahal woo digimon ni..tak silap gua dalam RM50-RM60 macam tu.., ada member gua bernasib baik main tikam 50sen jer dah dapat Digimoon ni..JILAKA tol.!!

Nama digimon ni dulu ada banyak antara yang gua ingat ialah Metal Greymoon, teddymoon,agumoon, dan apa jadah lagi tah..yang pasti memang best..!!

 Digimon ni paling gua tension bila kita bela elok2 lupa bagi makan atau buang berak dia, tiba2 mati..!! rasa nak campak jer Digimon bila mati..hihi..dah mati nanti dia jadi telur balik comel kan.


Tapi bila dah lama-lama ada digimon ni , korang pasti tau cheats dia..('',) siap siapa nak tahu cheats dia soh bayar..hehe ,bila nak lawan cheats dia tekan AAABBBAA tu yang gua ingat la..

Gua rasa budak sekarang ni kalau ada Digimon mesti dorang tak layan dah sebab sekarang lagi canggih, tapi bagi sesiapa yang pernah main Digimon ni pasti terasa nak beli balik dan main balik yer dak..??


Sekian..Peace (~_^)v


p/s : siapa ada jual, gua nak beli...('',)

15 Orang Memberi Komen & Pendapat

hahaha..adoi..teringat masa dulu..yg paling syok nak ekspress terus dpt yg besar hah main cheat lah..hehehee..

cyberpad keh3...gua nya dulu agomon..bila besar je penuh screen

arghh..kenangan, nostalgia tul..
gua ingat lagi digimon gua, lagi advance dr yang ni..
siap ada cover tutup lagi...
kaler biru..

pergh.. nostalgia dowh.... dulu x penah beli... dok pinjam kawan punya je... kalau nk lawan sorg2 pon boleh, pakai besi lingkaran ubat nyamuk je... hehehe

Best tengok digimon tapi ada kata mengatakan yg kartun digimon tu ade sesuatu yang boleh menyebabkan larangan disisi agama, ermmm tak tahu mane datangnye cerita tu tp pernah terdengar laaa :)

saye budk zaman skarang tpi saye main lagi benda nj =)

gile ko curik org punya... aku tak main mende gini .. aku main ninitendo ngan ps je .....

mase ni ak darjah 4...
ak pn suke main tp ak slalu pnjm kwn2 pnye je nk beli sendiri tak mampu..-.-'

aku ad cita dia semua episod n digidivice tpi btry dh ko la suka gila

macam best la..hehe,=>

dh xda lg dh syg wei


EmoticonEmoticon