Friday, March 9, 2012

Nama Anak Mawi dan Eikin ada kaitan dengan Lalat dan Lebah

Salam Jumaat , macam kebiasaannya..entri hari jumaat gua akan copy dari blog abang gua iaitu Zabid9897


**************

Nama Anak..???? Penting ker????

yer... nama anak memang sangat2 penting, tapi apa yang penting tu??? yg penting adalah maksud nama itu... sbb kalau maksud tak baik ianya boleh mempengaruhi perangai dan aib pada anak tersebut... contoh nama yg maksudnya tak baik... Abdul Fulus (Hamba Duit).

Tapi apa yg saya nak utara timur barat selatankan adalah berkenaan pandangan kita pada sesuatu perkara, perbualan kami beberapa hari lepas berkenaan KOMEN org tentang nama anak Mawi dan Eikin, nama puteri mereka adalah CAHAYA MALAIKA sedap namanya.. tapi macam2 komen yang saya dengar, saya terkesima nak kongsi satu kisah berkenaan LALAT dan LEBAH.


Gambar lalat dan lebah ini di ambil tanpa kebenaran kat google (",)


Tahukah anda Surah Lebah ada dalam Al-Quran dan di badan Lalat adanyer Racun dan Ubat.



Situasi Pertama

Disuatu taman bunga terdapat seekor LALAT yg berjalan2 keseorangan, eh berterbangan keseorang. Dikawasan yg indah itu LALAT tersebut berkata. "Ish.. boring bosan dan menyampahnya aku kat tempat ni, pusing kanan bunga, pusing kiri bunga... manalah TAIK untuk aku hinggap ni????"



Situasi Kedua

Disuatu kawasan lorong yg penuh najis dan sampah seekor LEBAH yg tersesat dari dataran guandog china berterbangan keseorangan dan kesepian, dikawasan yg penuh najis dan sampah itu berkata LEBAH tersebut. "mcm mano den boleh sosek kek sini, mano lah bungo-bungo yg indah dan wangi ni, tompek yg seleso utk den lepak-lepak, wahai BUNGA, mano lah kamu ni???"


Anda pilihlah sendiri untuk jadi PANDANGAN LALAT ke PANDANGAN LEBAH?????


********************

Gua rasa ramai tak paham isi tersirat dan tersurat entri ini..hehe


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : baby girl mawi sebaya dengan babygirl gua..rumah pun dekat2..('',)

26 Orang Memberi Komen & Pendapat

assalamualaikum ujang...wah mendalam maksudnya ni....elok la tu rumah dekat 2 boleh la nanti anak2 jadi kwn baikkan...:)

kaitan nama lalat ngan lebah jauh ke laut ...

jenuh nk pusing balik nk bg faham ..isk....sikh....

baca dua tiga kali baru paham.. hehe..

Mcm faham ada, mcm tak faham pun ada juga. Ish...bior ler jadi lebah, nak hidu bunga. Tapi kat lalat ada juga kebaikannya....hemm...kena tanya Mawi ni, kenapa pilih nama anak gitu.

Kita pun dekat juga tp tak jumpa2.

isi surat tak boleh terima lah. apa kisahnya dengan lalat dan lebah itu-,- blur... haha...

rumah dekat dgn rumah mawi ehh??

kire dah boleh retias ar nie?hehehe..

Aku faham maksud itu, lain orang lain pandangan . Eh nnti both baby bakal skolah skali gamak nya.

penting bagi nam baik2 kat anak..itu adalah doa ;)

hahahaa terlalu berseni maksud entry ni

tersesat malu bertanya...
hilang arahanya..
tanya sama ujang...
apa maksud2 tu dok!!

serius..aku kurang faham..haha! otak menjadi lembab..banyak makan cikedis..huahua

hai...bole x saya nak blajar blog dgn kamu??/saya masih baru dgn blogger ni??mcmna nak tingktkan page rank??n tarik pngunjung???

aq rase aq dah phm,
klw kite dah mindset untuk perkara baik, maka kita akan hanya melihat dan mencari perkara baik shj cam sang lebah. Kalau dah asyik negatif macm lalat jer, gi temapt baik pun asyik cari keburukan..(",)

xde satu pun yang ujang reply bila orang tanya kat entry ni... memang tak terjawablah jawapannya.. sokong pun tidak.. nafi pun tidak.. repon pls..

maksudnya lumrah manusia kalau dh dlm fikiran negetif nampak benda positif pun akan rasa tak betul

nama anak mawi tu penuh makna tetapi ramai gak yg mengata


EmoticonEmoticon