Wednesday, January 11, 2012

Pra Tonton Filem Keramat (review)

Major David Teo

Semalam bertempat di MBO Subang Parade gua berkesempatan menghadiri majlis pra tonton filem terbaru MIG iaitu KERAMAT. Terima kasih kepada Azhar iaitu orang kuat MIG yang membertikan gua sebanyak 20 tiket untuk membawa rakan blogger menghadiri Majlis Pra Tonton ini.

**************

Review Filem Keramat

Dengan tema yang bertajuk "Bila Pintu Keramat Dibuka Nyawa Galang Gantinya" filem ini merupakan filem seram ke dua arahan  Azhari Mohd Zain. Sebelum ini filem seram arahan beliau ialah Flat 3A.

Awal permulaan 10 minit pertama penonton disajikan kejadian awal tahun 1900 yang menunjukkan kejadian fitnah berlaku antara Habib dan juga Mustika.

Jalan cerita dalam filem seram Azhari Mohd Zain ini secara peribadi biasa sahaja dan juga seramnya agak kurang jika di bandingkan dengan Filem pertama beliau iaitu Flat 3A.

Difahamkan Filem Keramat ini juga pengambarannya sudah 2 tahun lepas dan juga sebelum filem Flat 3A siap  . Jadi pengalaman tu kurang lagi jadi beberapa benda perlu diperbaiki.

Korang semua mesti tak paham  gua ceritakan ni yer dak..?? begitu juga la jalan cerita filem Keramat ini..('',)


Senarai Pelakon dan Watak filem Keramat




Zul Handyblack : Nazmir / Habib (Pelakon Utama)

Rabecca Nur : Syazura / Atie (Pelakon Utama)

Mon Ryanti : Munirah (Pelakon Utama)

Adey Syafrien : Bukhari (Pelakon Pembantu)

Putri Mardiana : Dr. Najwa (Pelakon Pembantu)

Diana Amir : Mustika (Pelakon Pembantu)

***************




Saksikan Filem Keramat Di Pawagam Pada

12 Januari 2012


Antara Blogger Yang Hadir Semalam

- Hairie
- Heidi Syafiq
- Putra Khairi
- Ieka
- siapa lagi ek...hehe

Selepas ini gua nak kasi tiket pra tonton filem "Sumpahan Kum Kum" , nak tiket free dak..? nanti jawap soalan mudah dari entri terbaru gua ok...('',)


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : gambar sekitar majlis nanti gua update...

20 Orang Memberi Komen & Pendapat

first time join event cam ni,sangat segan lorrr....ramai blogger hebat2...segan sangat rasa...nak borak2 pun segan heee...nak tiket kum-kum....macam bestttt je cite tu..anyway thanks banyak2 ye...

syoknya! asyik tengok wayang free je..

skang MIG dah kontrak ngan MBO SUBANG JAYA je jang....

jauh lah ujang, tak dapat pegi, takde transpot. huhu! sedeh!

wow! suma blogger yang umph!!!

assalamualaikum ujang...betul ckp mas kat atas syok nyer asyik dpt tengok wayang free jer...:)

xterasa nak tgk plak cite ni..terasa nak terkentut ada la..haha

wah...terselit jugak...hehehehe....

First time tgk citer ending camgitueee,.. semua selesai.

first time jmpe korg smua yg cntik2 hensem2 .... aku nk 2 jang? ley kn ..joke jer..aku tunggu soalan ko hehehe

hey. you was there as well. tak perasan. anyway, as usual. the movie wasnt great as expected. :)

dapat tiket fre??saya pun nak jugak..

gua ada dpt invitation contraband mlm ni, tp gua x dpt g la plak sbb still kat perlis, adoi...

wow diana amir pun blakon ek

wat2 phm je tgk cite ni.. ala.. nk tiket tpi xnk jwp solan leh x?? ;p

weh..patut la aku tengok sebelah kau macam kenal..hehe thank ujang..nt jemput lg eh

hee..kami pun ada malam tu tapi biasa la newcomer, segan2 nak tegur blogger2 otai....

dah la tu, wat review selamber kata Keramat ni cam seram tapi kureng best jalan cite...wakaka...

jemput baca review di kakiwayang.com...=)


EmoticonEmoticon