Tuesday, January 10, 2012

PESAN DIA , IBUKU


Dah ada header mamat ni kompom la segmen yer dak..? Dekat setahun gua tak join segmen ben ashaari..hehe.., saja join lagi sebab idea gua nak update entri pun pasal ni...so teruskan jer la..('',)

klik SINI utk join


************


Nak nak story pasal mak gua.,

Mak gua merupakan seorang mak yang penuh dengan teguran membina.., gua merupakan anak kedua dari empat adik beradik. Lebih sukacitanya gua nak bagitahu ialah gua merupakan anak paling disayangi di dalam keluarga.(blog gua cerita mesti la nak up yer dak..?)

Yang comel berbaju pink itu ialah gua..yer gua pakai pink..


Sejak gua dah kawin ini, agak jarang sekali bersua muka bersama mak kesayangan gua., tapi paling idak pun seminggu sekali gua akan datang jumpa mak kesayangan gua..,yer gua memang anak mak sebab itu ramai perempuan gilakan gua..hahaha

Sambung cerita.Baru-baru ini gua singgah jumpa mak gua dirumahnya.


**************


Lokasi : ruang tamu rumah mak
Waktu : Dekat-dekat Isyak

Sedang gua lepak sambil tengok tv3  , tiba-tiba gua di kejutkan soalan cepumas oleh mak gua

"angah.., umur kau dah berapa yer..??" tanya mak gua selamba sambil mulutnya mengunyah coklat cabury yang di beli oleh adik gua

"erm.. dah 25 mak..,tapi muka babyface lagi kan mak..hehe " jawap gua dengan penuh sopan dan comel

sambil pandang ke arah gua mak gua berkata " dah 25 tahun anak mak kan..,mak nak tanya satu soalan boleh..? "

" takkan la apar nak jawap tak boleh mak..hahaha."  gua jawap sambil meneruskan menonton tv3.


*pelepuk...!!! sebijik bantal terbang hinggap di kepala gua..


" kau dah sembahyang magrib belum..!!!??, isyak dah nak masuk waktu ni..bla bla bla bla..!!!" 
bebel mak gua sambil diperhatikan oleh adik2 gua.

Gua yang memang agak bengap terus bangun meninggalkan mak gua membebel dan pergi solat..


Moral Of The Story

- Tengok tv masa mangrib tu jangan tinggal solat wei...!!
- Tak elok tangguh kan solat..


" Cerita rekaan semata-mata, mak gua tak ganas macam tu.hihi"

Dah baca abis..???
kalau dah sila tekan "Ctrl A"


Sekian..Peace (~_^)v


p/s : saya sayang mak saya.., anda bagaimana..??


18 Orang Memberi Komen & Pendapat

haha.. sungguh berhikmah pesanan mak ujang.. hehehe

Den sebona eh anak kesayangan mak..hahahhaa

banyak pengajaran boleh didapati dari entri ni. rasanya segmen terbaru ben ni boleh menerapkan rasa penghargaan kepada ibu kita =)

Pesan pasal solat ni yg paling ibu tekankan.. Padan ngan muka hang ujang..

hahah pdn muka bro. Knp kene tekan ctrl A

Rasanya ramai ibu selalu bising waktu maghrib suruh anak-anak solat termasuk la akak. Skrg ni depa asyik tgk Gemersik Kalbu pulak. Kadang-kadang rasa nak potong wayar TV tu, tapi sapa yg rugi....akak jugak!!!

rindu pada mak..biarpun br jumpa dua hari lepas kat sini...

klu u ank kesygn, ai ni menantu kesygn la eh..kahkahkah =P

assalamualaikum...itulah hati seorang ibu yg sentiasa mengingatkan anak2nya tentang apa yg patut dilakukn dan anak2 yang mudah lupa pada kedua2 ibubapanya....

kasih ibu membawa ke syurga ...:)

hehe..bermotip kan nasihat mak ni.. =D lpas ni kolo agak2 mak nk tnye, suh pause dlu,,pastikan da smyg


EmoticonEmoticon