Friday, August 12, 2011

Berak Vs Makan


Entri ini abang gua si Zabid9897 punya, dia suruh gua kongsikan di blog gua so gua kongsikan la cerita pasal agama nie ek.., entri santai berkhaitan agama, gua akan cuba tepek di blog ini setiap hari jumaat..,('',)


Ikutilah perbualan seorang Bos yg sporting dgn drivernya, kisah yg menceritakan berkenaan Berak VS Makan

**********

Situasi Pertama,

Perjalanan Bos dari Kuala Lumpur yg ingin menghadiri meating penting di Ipoh.

Tajuknya "MAKAN"
 
BOS : Hentian Tapah dah dekat ni, saya ingat saya nak singgah pegi makanlah. PERUT SAYA LAPAR GILA NI.

DRIVER : Saya rasa elok kita berhenti makan di Ipoh jer, sebab takut nanti lewat lak bos masuk meeting nanti.

BOS : Yer tak yer jugak ek, nasib baik awak ingatkan saya. Takperlah saya TAHAN LAPAR.



Situasi Kedua,

Perjalanan Bos dari Kuala Lumpur yg ingin menghadiri meating penting di Ipoh.

Tajuknya "BERAK"

BOS : Hentian Tapah dah dekat ni, saya ingat saya nak singgah pegi buang air besarlah. PERUT SAYA DAH MEMULAS GILA NI.

DRIVER : Saya rasa elok kita berhenti buang air besar kat di Ipoh jer, sbb takut nanti lewat lak bos masuk meeting nanti.

BOS : Kepala hotak kau..!!!! kau ingat kalau "Benda" ni nak kuar boleh tahan-tahan ker???!!!!!


********* 

 Benda(makanan) yg nak masuk dalam badan kita, memangg kita boleh tahan. TAPI kalau benda(taik) yangg nak keluar dalam badan kita, mmg takleh tahan beb. (",)

TAPI pernah tak kita bersyukur pada Allah sesudah diberi NIKMAT buang air besar.?????hahahahahah

Oleh itu mintalah pada Allah utk dilindugi daripada Syaitan sebelum masuk tandas. DAN jgn lupa juga Bersyukur pada Allah setelah keluar drpd tandas.


Doa Masuk Tandas



Doa Keluar Tandar


Copy dari blog Zabid9897(abang gua).
Hari tu gua ada tepek link cerita ni ramai tak baca...hee


Sekian...Peace (~_^)


p/s : blog Zabid9897 sangat berbeza dengan adik ...hahahahaha

34 Orang Memberi Komen & Pendapat

haha. lawak2. aku dah baca dah kat blog abg kau hari tu yg ni.

jangan sampai terberak baru nak berhenti.. hehe

pocket amik JPG file tu wat renungan!!

berak memang tak leh tahan,
sebab dia ata 'kepala' dia sndiri,
kalau kita tak kuarkan dia,
dia kuar sndiri..

haha..betul2..kena bersyukur gak, baca doa tu...

hahahaahaahahahahahahahahahaha :D
be4 masok toilet nak buang air kecik o buang air beso, seeloknye pakai tuala ats kepale :D
takde le setan tumpang kencing @ berak ats kepale kite :D
pesan nenek pade cucunye :)

bab makan mmg boleh tahan.. tapiii bab nak berak mmg tak boleh tahannnn.. habis terburai karang.. naya.. hahahaha.. ;)

berak kalo tahan2 boleh biru muka. keh keh!

terbaaaekk!
suke nih..haha
asal berak nak makan balik
asal makan nak berak
deme mang saling berkait..
tai berak mang kene UTAMA!heee

hahaha..pe bndelah..p mmg betoi pon..klo sakit dy da datng..xdtg dtahan2 da..huhu

jgn berak tgh jln..nnt sorang xngaku.haha

tapi kalau kentut merata xpe kan..mcm ujang salu buat..hakhak

selalu baca bismillah je bila nak masuk toilet

bende kalau nak keluar ni , mmg x boleh tahan...

tp seyes berak mmg besh dr kentut ....

dan jangan lupa pakai tutup kepala masa berak klu tak setan lumur taik atas kepala hehe...

jangan tahan..nanti dapat penyakit..pernyakittttt...buasir!! :D

lepas makan nak berak , tapi takde pulak nak berak masa makan . yerkk !

gua kekadang berak lupak gak tutup kepala..=)

suke makan n suke berak sebab lepas makan perut buncit lepas berak jadi kempis balik so saya memang bersyukur dengan kedua2 nikmat tue hehehe..plus feeling pas berak mmg best ehhehe

bahaya wooo tahan berak....kalau kentut boleh kot :p

hahahaha...kelakar, tapi msg y berguna

adohhhh perut kak zu pun sakit ni nak terbeee....zasssssssssssssss dulu

hurmm...diorang prefer baca kat blog ko jee...anyway aku singgah blog abg ko...ko je tak singgah blog aku....haishh....

kata2 hikmah yg begitu bermakna...
boleh buat koleksi kata2 hikmah dah kau ni

makan ngan berak tu mcm langit dan bumi la erh??ermm...makan...berak

terberak gak kalau duk tahan tahan,

terberak gak kalau duk tahan tahan,

kau tau tak aku ngah makan roti nie..kau tau tak??!!


EmoticonEmoticon