Monday, August 22, 2011

Aaaaaaaaaaammmmmiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnn!!!



Setakat bulan ramadhan ini gua tak tinggal sembahyang tarawih lagi... setiap hari gua akan sampai awal di surau berdekatan dengan rumah gua iaitu surau al-mujahiddin..gua juga la orang pertama yang akan menyambut kedatangan jemaah yang lain dengan melemparkan senyuman,tidak kira lelaki ataupun wanita....~ ~takda la..gua tipu jer..gua selalu tinggal solat tarawih..(~_~)


Tadi gua pergi la tawawih..,gua tak ingat ini tarawih gua yang ke berapa untuk tahun ini.., yang pasti gua pergi la tarawih ok..!


Apa yang gua perasan mula-mula minggu pertama tarawih gua perhatikan surau ditempat gua ini penuh dengan orang sampai time sembahyang tarawih terkeluar-keluar dari kawasan surau.


Tapi tadi gua pergi tarawih lebih kurang 8 saf jer tinggal..,yang gua tengok tak berubah jumlah kedatangan ialah budak-budak..


Bebudak ni kalau tarawih memang best.., gua paling suka part lepas surah Al-fatihah..bila imam habis baca surah Al-fatihah jer, geng budak-budak ini akan ramai-ramai sebut..


"Aaaaaaammmmmmiiiiiiiinnnnnn....~ ~ ~ ! ! ! !"


Part sebut amin tu memang gemuruh satu surau tu dengar suara dorg jer.., lepas amin mereka akan meneruskan permainan kejar mengejar mereka...derm..!! gangu wei....!!! siap mencarut-carut lagi, antara carutan dan bualan yang gua ingat tadi


"barbie la kau wei.., bak balik songkok aku"

"fukimak la.., sakit dow.."

"woi sial mercun kau ada lagi tak"


 Tak ker agak kuang ajar ayat mereka tu..tapi takpa.., gua paham jer sebab gua dulu-dulu macam tu gak...hahahaha, 
 

Sekian...Peace (~_^)v


p/s : tempat korang tarawih penuh tak ek.., ker tak pergi tarawih ni..heee



30 Orang Memberi Komen & Pendapat

kompem tak khusyuk sebab boleh dengar ape budak tu cakap hahaha ada2 je ujang ni...

xde bezanya kalau solat jumaat berjemaah, mmg budak2 yg meriah dengan last word iaitu, aminnnnnnnnnnn..huhu

sembahyang smbil ketawa sebab dengar budak2 tu cakap smbo; teringat pengalaman lama.

yup2..
kompom xkusyuk solat..siap boleh igat pe diorg cakap lagi..
dasyat2..huhu..:)

hahahahahahhaa..typo, TAWAWIH pun bolehhhhhhhhhhhh..hahah ujang semayang tak khusyuk!

time aku g terawih bebudak pun bising gak... " jom kiter men kejar2." ye untuk menggunakan sepenuhnye ruang yang ade, dah name pun masjid negeri ,n.9 . xke besor tu, syiok la men kejor2 -.-"

mmg kompom tak kusyuk la bebudak memekak gila..

tipu la korang smyg kusyuk gila tak dengar suara org..=)

dulu mase kecik kecik time solat sepak sepak member, hahaha.

eheh.. nie pegi terawih ke pegi dgr bebudak tu mencarut??

haishh..

ramadhan kali nh x sempat skali pon nk pegi terawih...kje..huk3...(jahilnya aq...hahahaha)

hahaha... part AMINNNNN tu memg ada kt cni pon.. part carot tu, xdeeeee~ heee

wow..tak biasa dgn perkataan2 tu.. kalau sebut depan mak, mau kena cili mulut.

sepatutnya 10 malam terakhir ni kita sibuk tingkatkan amalan untuk lailatulqadar....tapi org kita sibuk shopping menjelang syawal ni..

saf di masjid jadi sedikit sunyi

akak cemayang kat rumah je.. kat rumah pu bleh gelak gak sbb awal semayang ngan anak, tengah semayang anak nak susu, tolak2 mama dia ..panggil2 nak suruh tukar powerpuff girls... akhir semayang anak ikut beri salam.. tuw la budak2, bila besar jadi kenangan palingggg manis..

budak2 sekarang memang advance dengan bahasa yang memang tak sedap didengar tu.. dan dah tentu takkan khusyuk punya time solat.. nak pulak kalau tetiba mercun meletup2 dibuatnya..

aku pelik gak bila ko kate ko terakwikh penuh ..aku tgk ko dok pegi even buka posa merata2..seb baik ngaku .... hahahhaha

aku tak penah pegi pun tahun nihh.... ade anak kecik wei....

ahkak rasa, ujang kecik2 dlu lagi dasat kannnnn

dah nak dekat raya ni....masjid/surau akan berkurangan jemaahnya...:)

haha tmpt ak pn same weh... tp okelah diorg nk ikut kan. walaupun tgh semayang bleh ckp2 dgn kwn sebelah..-.-'

weh ko solat tak kusyuk..-.-'

ahahah harus dengar sore budah2 uh sebut aminnnn
alhmdllh saff masih penuh lagi...haha cume time wa tak dtg tak tawu laa kann ehehe

Zaman kegemilangan kanak kanak ribena semuanya nak sebut..Dah besar besar nanti hilang la tuh.. :)

haha part amin tu setuju .. hilang khusyuk sekejap hihi

kirenye ko smayang ta khusyuk la nieyh , haha

tempat aku bebudak tak semayang, dorang jemaah main mercun, shiot

kecik2 aku smyg tarawih wusha bontot pakcik2..siapa jumpa dia menang..=)

ujang,ang dengar imam baca ke ang dgr budak2 mencarut ne.....ddusshh!!!


EmoticonEmoticon