Friday, July 1, 2011

Mengumpat..., !!! Dengki...Hati Busuk...???



 Kisah Benar Yang Biasa Berlaku


joyah : eh2 ko perasan tak , facebook yien dengan azry tu dah takda pic dorang berdua lah

peah : dah clash lah tu... padan muka dorang kan...

joyah : yerlah kot, bagus lah..aku tak suka tgk dorang bahagia....

peah : hahaha.. nangis tak berlagu lah yien tu..

jawapan positif dari Yien

from yien : wau!! pahala percuma aku dapat..!!! TQ


*****************************

Gua rasa memang ramai orang bersikap macam tu.., dan dari perhatian gua perempuan yang ramai bersikap macam tu..., tak percaya tanya diri korang..('',)


Contoh sikap dengki lagi busuk dari dialog di atas tu kalau nak dikaitkan dengan blogger ialah, suka tengok blogger itu jatuh dalam dunia blog...maksudnya bila trafik atau follower orang tu tinggi korang semua dah sakit hati...., lepas tu tak sabar nak tunggu orang tu jatuh baru korang happy...hak tuih la kalau ada sifat macam ni..!!!

Cuba la bangga ataupun respek kejayaan seseorang.., bukannya dengki dengan sikap negetif tu..., ni ada orang buat entri dapat rumah baru(contoh) korang kata menunjuk...orang tunjuk kejayaan hasil dia korang kata menunjuk..

Gua pasti yang ada sikap dengki itu sebab korang tak pernah capai lagi kan..?? dan gua pasti yang telah capai itu nak kongsi hasilnya dari usahanya sendiri...yer dak..???


Contoh Cik Epal ada buat entri dapat duit banyak dari blog.., siap tunjuk jumlah CEK dia.., bagi gua itu merupakan satu batu loncatan untuk gua pun boleh capai.., tapi bagi orang yang bersikap dengki ini dia akan cakap "perlu ke tunjuk2" , "nak belagak la tu..??" , bla bla bla...!!! gua pasti orang yang berkata2 negetif tu mereka tak pernah dapat pun...


Contoh Ben Ashaari buat entri dapat trafik tinggi..,dapat follower ramai..., gua pasti ada yang tak suka dan berkata belakang mengatakan tak penting semua tu kan..?? dan apa yang gua pasti lagi yang berkata tu sebab dia punya trafik sangat sikit dan followernya tak banyak bergerak walaupun dah bertahun2. kemon la..cuba jangan hipokrik ok.., jangan dengki tak baik..('',) (mesti ckp "sikit pun tak dengki")


Jangan la sibuk-sibuk kata Follower,Trafik,Rank Alexa,Page Rank semua tu tak penting..itu tak penting...ini tak penting..apa orang bercerita korang kata tak penting.., tak penting sebab korang tak dapat lagi apa yang orang tu dapat kan..?? cuba capai atau dapat...mesti seronokkan...?? *sila senyum, nanti dapat pahala ('',)
 

Bagi gua.., gua suka bersaing sihat dengan blogger-blogger yang gua suka, contohnya...derm..!!! gua benci nak sebut nama musuh-musuh gua ni..grrrrrrrr


Terpaksa gua sebut nama sebab gua curi ilmu dari dorang
 
(ramai lagi yang bagus,tapi ni blogger yang gua rapat)


Nama dorang kat atas ni adalah senior gua dalam dunia blog ni, dari segi penulisan dan skil di blog memang gua respek..tapi kalau jumpa dekat luar gua pijak-pijak jer..hahahaha

Lepas gua habis curi ilmu dari dorang gua akan target ke arah lain..hahahaha

Gua tau tak semua blogger ni satu kepala..., tapi dari blogger yang gua tak suka pun, gua akan singgah juga dan amik benda yang positif....ilmu tu bai..!!!


Benda yang gua tak setuju gua tak akan komen selagi tak kacau hukum agama.., tapi kalau kacau hukum agama gua komen gak...takda guna ANON2 ni...('',) jangan jadi lalang ok...('',)


ok la gua malas taip lagi..sebab tau ramai tak baca kalau panjang-panjang ni....('',)


Sekian....Peace (~_^)v


 Moral Of The Story

- Jangan ada sikap dengki, Hati Busuk dan suka mengumpat
-Buat la hal sendiri kalau tanak sakit hati dekat blog ok
 - Sila berfikiran Positif


*gua buat moral of the story ni sebab gua tau ramai yang tak suka baca entri sampai abis..hahahaha



P/S : bukan senang gua nak menaip panjang2 nie wei....skema pulak tu...


67 Orang Memberi Komen & Pendapat

part skema tu aku setuju... hehehehe...

ahha.. entry ni memang bess.. sebab ramai suke dengki tapi tanak ngaku sebab malu gilak nak ngaku dia suke dengki hakikatnye memang dengki lalu cakap dalam hati jer atau menonjolkan diri sebagai ANON.. ahha

manusia itu perlu selalu muhasabah diri...bkn muhasabah diri org lain k...

aku setuju ..kerna mulut bdn binasa...

smlm aku br amuk ngan staf laki aku...mulut cam pompuan hokey... mengata aku dpn belakang ...
kuang hajar ... tak pasal basah bj aku curah ....

jgn ingat pompuan je mulut cam tu ..jantan pun sama hokey !!

uiiii...memang panjng entri dia..hahaha..baca subjek moral je la..kihkihkih

dengki dan jeles yg membawa kepada kebaikkan tu takpe..macam aku dengki dia tu baik sangat..so, ikutlah perangai baik tu kannn..
kalo org tu kaya..cuba dan berusahalah untuk kaya...
haishhh lepas tu kena lah ukur baju dibadan sendiri..tak gitu adik?

**ai jeles ngan u asik amik gambo ngan retis..u dengki ngan retis tu kann...mesti u pon berusaha nak jadi cam seth kannn...nanti dah jadi retis jgn lupakan ai okeh...tetiba u and i plakkkks hahahaha

tak jeles pun walaupun lu penah tangkap dengan lisa surihani dan david teo. *ni kira dengki tak??*

mula² ada gak terpikir bila tulis entry yg cakap kita byk duit kita ade harta..org kata menunjuk lak tp bila baca entry ujang nie..buat mila terpikir..hmmmm..KAU HADO KEW???haha....so ade aku kesah..biarkan jerk...yg penting niat 2 kasi baik..peace yoO!!!:)

jgn fikir mulut org.., nanti kita yang sakit hati..

org yg mengata kita tu lepas kutuk dia dah lupa dah..=)


berkongsi tak salah ma..

dem yu, lu yang guwa pijak2 jer der, wakakaka, kalaulah aku boleh aktif menaip cm dulu, sure aku da potong no follower ko, wakakakaka

hok tak suke baca menda panjang2 ni musti memang tak suka membaca kan kehkhekhekeh..

salam..kalau akak ni busuk hati dah lama akak jd zakiah..hahaha.pastu bom kau abis2 ujang.


manusia ni mmg camtu.kata tak kejar follower,trafik..tp bila org naik kau jeles apasal.org tu tak kenal kau..kau asik nak benci dia naper?pelik kan org camni ujang.biasanya anon lelaki lbh kejam dr anon perempuan,sbb anon perempuan akan jd mak enon ..lawak la juga dr anon lelaki yg jahat lg kejam tu..hahahhh benci anon.

Ko mesti tak suka aku kan? hahahaha....

hahaha...baru2 ni mmber blogger kene tuduh sesat sebab dya puji sikap pemimpin iran...tu pun dituduh sesat,,yang best tu..guna ANON la..pengecut!!!!!!!!

huhu..setuju dengan ujang..

anyway, entry berbunyi emosional..hahaha

betol3.. saling sapot kn bagus.. kalau sedekahkan duit lg bagus.. erk, ape kne mngena? larikkss.

ni praktis nak buat karangan ke Ujang, hahah
setuju la entry ni, ;)

saya suka tulis entri berunsur pendapat peribadi.. tp ada yang anggap dengki. Memang sesapa yg ada blog mesti nak ada pembaca termasuk saya. Bila nak ada pembaca auto kita kejar traffic. Tp ada yg melampau sgt taktik dorang pancing traffic, SEO bagai ni..nampak mcm terdesak. terpulang org nak menilai entri sy sbg apa. Pendapat, mengumpat atau dengki.

aku dengki ngn ujang sbb blog ujang best.....;p

btol la tu , kalu bley usha hati dowg , comfirm hitam sehitam hitam nya
haha ;p

lu memang suke memerhatikan pompuan

x dengki pun ngn sape sape..buak penat jeee....

gila ah, dalam sejarah.. ujang bagi nasihat .. kui3x... :D

apa bro cakap memang betol, kalau kita mendengki kat org, sampai bile pon kite xkan bejaya. cuba jadikan org tu idola ke, bagos jugak..

entry yg bagus...yg penting nak berjaya mesti byk usaha...betul tak? ^^

mulut org kita tak bleh tutp. so pedulikann la

janji kita tahu kita siapa . yay

kurangkan mengumpat, tingkatkan kecantikan diri ! yay

lu nk kejar rank alexa kena la jd profesional blogger dlu..err ai pn xtau professional blogger tu apa..mcm xpenting jek..kahkahkah~ =P

entry cik epal & ben pasal tu kak liza ada baca. benda tu jadi ilmu utk para blogger yg baru sebenarnya. ilmu bagi mereka yg benar2 suka nk berblog & insyaallah mencari duit sampingan darinya. motivasi utk yg berminat. bukan susahkan siapa pun. pasal yien tu..he..he.. tersenyum jap. ntah2 apalah depa yg dengki2 ni. tak paham.

manusia kdg2 plbagai PEEl ada.. org yg hasad dengki mane2 je kite p akn jumpa. kite akn lalui jugak.. emm mcm2 jnis hasad dengki yg kite akn jumpa,dengki thdp kwn, fmly, duit, dLL. kite sbg mnusia buang je la prgai mcm tu. smpai ble2 n mane2 pon kite p susah nk dtrima org..nak dengki biarla brpada. dengki kalau bf kluar ngn prmpuan lain tkpe hihihi.. nk cmburu dgn rangking org buat ape. tgok miaa rlax je wlupon 77 follower hahaa. kdg2 susah biler da femes kan. mcm org kaya jugak, tk smstinnyer kaya tu hdup sng kan.. kdg2 rela gk hidup dlm sdrehana.. btol tak bul?/kalau tk btul, btulkan jugak la eh hihihihi

ko benci aku ke jang? isk.. btw jang, aku ade kt bloglist ko dulu.. ko kata suruh hallo ko kalau nak blog dimasukkan balik ke bloglist tu.. kalau tak keberatan masukkan blog aku ye.. hehe...

masing2 tahu apa yg penting untuk diri masing2. alexa ke, trafik ke duit ke, atau apa saja masing2 punya sukalah..jangan dengki2 okeyhh. kalau tak suka pun diam jelah tak payah nak canang dalam belog ke fb ke. hehe

ko pijak aku (ayam), nnt ko makan gak.

prgh..entri ayat skema..haha

ada gak terbaca entri yg menyatakan alexa traffic x penting lah, follower x penting lah dan etc..

pedulilah tu..yg penting gua bahagia bila blogging..

nk kena jahit mulut si pengumpat ni ha~

sayonara june holla july http://eleventx.blogspot.com/2011/07/berlabuhlah-tirai-june.html

erk,tapi kalau part entri lucah tu mcm mana pulak ye?

eh..aku pon pelik ramai noo org xsuke aku dgn goku..apsal ek? ke aku je yg terase?? haha

mind yr own business r pendek kate. panjang x payah kate ape2.

x der pun nama aku...dem...hahha...

salah satu entri yang berinfo dari blog jaannngg hahaha Aku setuju !

pada pendapat IEB si anon nie mungkin seorang blogger juga.. minta maaf anon jika terbaca.... jika betul2 mereka ada rasa tak puas hati dan iri hati, apa salah tegur secara terang dan elok-elok, mana tahu mereka juga boleh terima pendapat itu... Kita manusia biasa yang tak pernah terlepas dari membuat silap, Insya Allah teguran yang baik dan berilmu akan dijadikan pedoman untuk memperbetulkan kesilapan, bukannya dengan cara mengutuk belakang.... Sory ujang terfanjang plak... adeh

nasib baik aku amlkan sistem suke sama suke. jadi takde dngki2 ni

Perghh..ujangg..pejuang sejati!!.. Bagus2, tiba2 guaaa rasa segan nak singgah blog luu...pesal eks?

uit...jgn heboh2...
nnti kurang pahala yien..hahahha

tak tuju untuk blogger jer ni..

hasap dengki ni berada dalam kehidupan..

kenapa ada sikap dengki dengan kejayaan org lain., cuba amik yg positif..=)


kalau pasal entri lucah tu kena tegur no hal..sbb gua pun dah kena..hahaha itu pasal dah kurang..=)

Aku heran lah....ramai blogger yang macam tu kan? jEM Jem!!!.... Ujang... bila kta leh jmpe? Nk koret ilmu blog sikit ni

stju dgn pndangan pak ujang..
ya, emang ada kan makhluk mcm ni..
mkhluk cmni main ckp2 blkg je brani, depan2 tak berani...haihhhh

biar apa org nak kata tentang kita..,nak maki hamun ke,nak burukkan kita ke atau nak jatuh kan kita..jalan y terbaek patut kita buat hnya mendiamkan diri...biar la mereka dengan dunia mereka dan kita dengan dunia kita...klu mulut durang penat durang akan senyap juak tu...kalau di layan akan makin teruk kejadiannya :)
peace no war :D

This comment has been removed by the author.

suka ayeem ayam, terbang tinggi, bukan blog bapak kau.. :D kelakar. blog ujang pun best! pelawok pelawok.

kalo jenis yg mmg kaki dengki tu, mmg tak boleh nak buat apalah. kat mana² pun mmg ada org macam tu yg manjang tak puas hati dgn org lain. dia je betul, org lain semua salah... biasanya saya kalo kena camtu, saya buat tak tau je. abaikan je... anggap macam nyamuk yg terbang sipi² je. sbb kalo dilayankan sgt nanti saya yg makin sakit hati. so biasanya saya ignore je la. bila takde org nak melayan dia, senyap le dia nanti. kena sabar byk² bila berdepan dgn spesis macam tu. :)

anyway, selamat berehat. ;)

betul ujang ! stuju ! :)

pandang lah sesuatu dari sudut positif .. ni tak asek nk pk orag tu menunjuk2 la ape la .. hish .. sedih betol lah ..

blog sesama melayu takkan nak bermusuhan kan kan kan :)

haku memang xhirau nufnang ke alexa ke pe jadah bagai. sori x setuju dgn pndpt ko utk statement tu.yang haku tau haku nak tuuulis je ape aku rasa. xde niat nak dpt rank cek or publisiti..sekian

agaknya smpat tak syieda nk komen entry ni. hihihi 1st dtg cini..

tepuk dada tanya diri masing-masing. ^_^

<- teruja tgk kejayaan org lain dari jauh. tipulah kalau kata tak mahu. nice one bang ujang :)

btoi ap ko ckp jang. ak jadikan CEK cik epal as btu loncatan ak nk b'jaya jgk.. mmg klu dh dgki akn ckp mcm2...


btw, ak bce smpi abis.. haha


EmoticonEmoticon