Saturday, May 28, 2011

Cina Plumber buat gua panas..

Hari tu gua ada kol Cina plumber untuk cek rumah gua...,

So hari ni cina plumber tu datang la rumah....dan gua pun tunjuk la dia masalah apa yang jadi dekat rumah gua tu...,

Dari bawah dan ke atas dia tengok, lepas tu gua tanya dia kalau repair dalam berapa ek..??

Dia jawap rm600...dalam hati gua berkata

"derm..!! mahalnya.."

Lepas tu gua tanya dia takleh kurang ker..?? dia jawap RM400 tapi pakai paip murah, dalam hati gua berkata lagi

 "mahal gak ni..kencing kuat la cina ni"

Gua pun dengan rasa tak bestnya menolak la untuk suruh cina plumber tu untuk repair..., hati dia panas sebab gua tak jadi nak repair...

Tiba-tiba dia mintak gua RM30 untuk kos tolong tengok dan transport katanya....derm..!!! gua berkeras hati tanak bayar..lepas tu bos dia kol gua suruh gua bayar RM30 tu jugak...gua tetap tak bayar..sebab dia datang tengok2 jer..

Persoalannya sekarang...!

Perlu ke gua bayar RM30 tu ek....????


"tiada kene mengena dengan isu perkauman"


P/S : siapa ada kenalan plumber...


27 Orang Memberi Komen & Pendapat

tengok je pon.. kalau mintak rm 10 tu kire oke la duit minyak...


sampai 30.. nak buat ape?..hishh...

hurmmm.... tolong tengok je pun nak kene bayar ke?

nampak sangat nak kencing tu,huhu...tayah bayau then amik plumber lain....tengok pon da 30 hengget,parokkk!

ni mesti kes pow customer ni.kalau 5 hnggt 2 xpe la.cis.

ceh ! mintak nak banyak je,, cine tu nak plak balik x berbayar ae.. haha.. die x tunggu smpai dpt dwet ke ? haha

ala apek , lek lah -,-"

nk soh aku tgk umah ko free je.. tp minx makan la.. :P

syarikat terdesak duet 2 akk...haha

humaigaihhh... agakk sampai 30 hengget..

alasan dia mesti MINYAK...hahaha...kat umah aku snang je..ayah aku bleh baiki paip...abg aku pndai wiring...renovate umah sendiri je...jimat kos...=)))

xyah bayar deh wat donno je,.=p

yang 600 tu pun dh mahal gle kot?? reper ape la tuh..isk2

jangan bayar...tipu je itu cina!

rosak ape ujang?
husband akak pandai gaklah repair paip ni...hehehe

bahaya ni

jangan plumber tu simpan dendam pulak.

adui ai ...gile mahal tuka paip...bg 20 ingit cukup kot sebb bro call die suruh dtg...konsepnye" bro call diorang dtg"..jadi kalo sesiape tak nak terkene bende ni jgn suruh diorang dtg"...tapi cam susah jek kalo camtu...sy dulu wat keje wiring.. dan cine mmg x segan silu untuk cas kalo kite panggil...sy kurang buat sebb kebanyakkan pelanggan adalah melayu...

http://aizuddin-rojalai.blogspot.com

mak ai..apo kono mahai bona di cas ea.datang tengok jer pun..pak mentuo den tukang paip gak,tapi jauh kek nismilan tu ha..lau tak bek suh pak mentuo den yo buek..kesimpulannyi,tak yah ar bayar.......hehehe

kene byr la. mcm pergi doctor. kalau tanak beli ubat tape. tp service charge still kene.

mengong tul RM30????
ape mslh paip ko tu jang???
ce citer

Kena bayar at least duit minyak dan kena tengok jugak amende yang dia check. Dia kena panjat sana panjat sini ker... kena bukak itu bukak ini ker... Caj diagnostic. Service charge ler tuh.

Kalau RM30 dirasakan terlalu mahal, negotiate lah cara baik. Kalau seposen pon kita tak nak bayar, I rasa tak baik lah cenggitu...

nak beli beras kot duit rm30 tu..

atas dasar kemanusiaan dan toleransi..sila lah bayau adik oii..
ingat dia datang free2 eh..service depan pintu tu dik nonnn
ekekeke...cian dia..manalah tau nak balik minyak pon takde..camne?
hehehe

OMJAYYYYY............grrr!!!! HAHAHAH gile lame tak online. tetibe tgk bende ni..nak pensann. HAHAHA


EmoticonEmoticon