Sunday, April 3, 2011

Cara buat Pop up Window

ohBlogger lama atau baru yang dah tuka tu sila layan jer ok..ni entri SEO..hahahaha

Pendapat aku...diulangai..., pendapat aku...('',)

Untuk mendapatkan komen dan menjadikan blog kita mesra pengomen.., sila la tuka kepada Pop-up Window


Cara-caranya ialah...:  (ala-ala tukang masak cakap pulak)

1) Pergi ke Dashboard dan akan keluar macam ini




 2) Klik Settings dan akan keluar macam ini

 

3) Klik Comments dan akan keluar banyak pilihan untuk di klik...

 - Cari perkataan "Comment Form Placement" lepas tu klik pop-up window macam gambar di bawah



 
 - Untuk tambahan lagi cari perkataan "Show word verification for comments?" klik No macam gambar di bawah




4) klik SAVE SETTING


5) Akhir sekali sila senyum untuk ada kelihatan lebih MUDA , HENSEM dan CUN




Sekian....Peace (~_^)v

39 Orang Memberi Komen & Pendapat

dah aku aplikasikan pas abg ckap kat ruang komen ri tu.. Thanks..

i like...
ilmu tu..aku nak wat juga entry SEO hahaha tak pun entry CEO

impressive... very helpful!! thanks ujang!!!

betol ! pop up punyer jauh lebih senang and cepat...tak payah tggu lame...kdg2 tuh letih nak tggu ruang komen tuh kuar...wat bengang aje...at laz, malas komen...

as salam...
bagus ujang! camni kan best. ada tutorial~
rasa macam kembali ke sekolah~
ekeke~

sate naik nama, lidi dah lama naik, pembeli sate kena tempias

mimpi ngeri beruk dan sate di malaysia

hahaha,, wahh ujang bg tutorial,,
patot wat tajuk tutor ujang =) hee
nice lahh so yg tak pkai pop up tu tukar la yer !

salam...
mekaseh pakcik ujang utk info ni..



p/s : dh tkr pas dpt komplen ktnye ssh nk post komen..hehe

lagi senang dan mudah.. kalau internet laju boleh tahan lagi, kalau slow.. perghh..

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
mudah dengan pop up window.... senang tau

huhu..thanks sharing ;)
hr tuh ade org tegur blog aku suh tukar..baru je taw..hehehe..

salam

hehe..ujang dah jadi cekgu dah...

wow !cikgu tutorial yg bagus! keep it up.. heheh..

bagusnyaa! ^^,

kali nih dah tak belit2 dah. hekhek

senang cket pop up comment ni..tadela lmbat loading.

ok dah buat..tQ..heheheheh~

ujang..mai singgah blog saya...ada sumthing la utk awk...:)

key roo ke mata aku? ko buat tuto? HAHAHA

ujang, jangan siarkan komen saya nie yea..

cuma nak bagitau dgn ujang jgn kecil hati dengan komen saya semalam...
saya buat untuk kebaikan kita semua...
dan terima kasih sebab follow saya jugak..

btol2.. lagi suka yang pop up window n yg xde verification word tu.

argg.. grrrr..

wah..bila ujang bertutorial..
xde lak dia KENTUT kan!!
sies kot time ni ..
muahaha..
prefer gak guna komen ni kan..
xyah nak loading2 pastu kena back balik...

lalalalaa!!~~

dtg dr segmen anymous abg ben ashaari!!
salam kenal!!
nice entry..like it!!

salam singgah dari mummy weiyda♥
keep it up blogging ya dear♥
‎(◕‿◕✿)

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

ATAS IKHSAN TUTO NI BERJAYA JUGAK POP UP WINDOW DIHASILKAN.KEHKEH :D

pop up widow .. bguss.. agak tak sabar menghadp yang tak de pop up windw

wee!!
klik de name ujang ker kat entry ni??

http://mummylovepink-lovely.blogspot.com/2011/04/teka-teki-lawak-jenaka-gelak-ketawa.html?showComment=1301662373480#c6585908772543283234

cikgu Ujang bagi tutorial pulak kali ni.. kekekekeke

ujang tlg ajar apa itu SEO...ngeeeeeee

ujang napa bila kelik 'older post' blog kau ni keluar pop up lak...cane nk tgk previous entry....adoiiii

ceh ujang...lu silap la..lu suwuh gua p oh tips..sebenarnya oh tutorial la..kan aku dah kena tgk tips 18sx ja..=.="..anyway thz..glory3

Dah apply... hehehe... thanks ujang for the 'idea'... hehehe... bg idea smbil promo entry ey... @_@

thanks coz sharing .

kesian pd follower yang tak ada link ke blog diorg...

thanks ujang..
saya dah buat cam yg awak mintak... tq

xdpt bt.. mcm mne nk bt ek..?? kalau gne blog yg bru, kat area setting xde comment form placement..


EmoticonEmoticon